Specialisten
Opnieuw thuis voelen: hoe LEF Styling jou daarbij
Soms is het best lastig om een nieuwbouwwoning of jouw bestaande huis écht persoonlijk te maken. Hoe richt je het precies in? Welke kleuren kies je? Wendy Franken van LEF Styling kan jou hier heel goed bij helpen, of je nou een groot budget hebt of niet. Wendy vertelt over haar onderneming, die ze samen met haar partner oprichtte
Oog voor detail
In het centrum van Ede zat tot 2020 LEF Mixstore. Een leuke winkel waar mensen hun mooie spullen konden brengen en op die manier konden verkopen. Vervolgens zorgde Wendy voor de styling. “Ik heb daar veel geleerd. Het was spannend wat de mensen kwamen brengen, maar het lukte mij eigenlijk altijd om hele mooie hoekjes te creëren. Ook knapten we meubeltjes op, want we verkochten ook verf.” Helaas is dit gestopt, maar Wendy en haar partner zijn samen LEF Styling begonnen.
Naast interieurstyling verzorgt zij ook kledingadvies. “Ik heb lange tijd als bedrijfsleider in een kledingzaak gewerkt. Dat stylen zat er altijd al wel in, ik had de winkel altijd mooi aangekleed. Dit werd zelfs als voorbeeld gebruikt voor andere filialen. Dat vond ik eigenlijk nog leuker dan de kleding zelf. En van kleins af aan was ik elke keer mijn kamer al aan het veranderen. Ik gaf zelfs advies aan vriendinnen of buurvrouwen.”
Voor elk budget
Het is natuurlijk leuk om spullen allemaal nieuw te kopen, maar niet iedereen heeft daar budget voor. “Ik denk dat mijn kracht ook zit in het hergebruiken van bestaande meubels en accessoires. Dat is de uitdaging die mij voldoening geeft. Je zet het op een andere manier neer, of je geeft het bijvoorbeeld een kleurtje. Zo ga ik duurzaam om met de spullen van andere mensen. Draai maar eens heel simpel een eettafel om. Dat geeft soms zo’n ander beeld.”
Luisteren
Het meest belangrijke bij stylingadvies is luisteren. “Ik luister naar de klant. Ik neem altijd een vragenlijst mee als ik de klant bezoek. Het voordeel van dit bezoek is dat ik ook direct het sfeertje in de woning kan proeven. Het eerste wat ik doe is vragen stellen. Ook maak ik, als de klant dat goed vindt, wat foto’s. Vervolgens breng ik een advies uit. Dit advies kom ik ook altijd persoonlijk uitleggen aan de mensen. Ik laat ongetwijfeld mijn stempel achter, maar het gaat om de klant. Die moet zich thuis voelen in zijn eigen woning. Daar gaat het om.”
LEF styling
Wendy Franken
Catharinadaal 25
6715 KA Ede
T 06 - 13 50 42 80
info@lefstyling.nl
www.lefstyling.nl